Andra Gröna

Grön Ungdom

Grön Ungdom är Miljöpartiet de grönas ungdomsförbund, för medlemmar upp till 26 år. Grön Ungdom är en del av Miljöpartiet. Det innebär inte bara att de driver samma politik som partiet utan också att de är med och utformar den. Alla medlemmar i Grön Ungdom, under 26, blir automatiskt medlemmar i Miljöpartiet. Grön Ungdom finns över hela landet, och har lokalavdelningar i Malmö, Lund och Söderslätt. Grön Ungdom finns även på distriktsnivå, Grön Ungdom Syd. Skåne och Blekinge ingår i Grön Ungdom Syd. Läs mer om Grön Ungdom Syd

Gröna Studenter

Gröna Studenter är Miljöpartiet de grönas studentförbund. Gröna Studenter bildades 2002 för att vara länken mellan högskolevärlden, politiskt engagemang och Miljöpartiets parlamentariska arbete. Gröna Studenter fungerar som ett nätverk och ett forum för studenter som är intresserade av grön politik. Gröna Studenter finns över hela landet, och i Skåne finns lokalavdelningar i Malmö och Lund. Läs mer på respektive facebooksida eller på gronastudenter.se

Gröna seniorer

Gröna Seniorer är Miljöpartiet de grönas seniorförbund. Gröna Seniorer består av Miljöpartister som är över 55 år. Kontakta oss gärna om du har frågor och/eller vill engagera dig. Läs mer!

Underordnade sidor (1): Gröna seniorer Skåne