Andra Gröna‎ > ‎

Gröna seniorer Skåne

Gröna Seniorer är en organisation för MP-medlemmar som fyllt 55. Yngre personer kan vara med som stödmedlemmar.
Gröna Seniorer har som ändamål att främja en politisk utveckling i enlighet med Miljöpartiet de grönas program och kongressbeslut, samt att öka partiets medvetenhet om frågor rörande de årsrika och att föra ut Miljöpartiets äldrepolitik med syfte att öka årsrikas politiska inflytande och engagemang.

Miljöpartiet de gröna är en del av en global grön rörelse som strävar efter en värld där alla kan leva goda liv utan att försämra förutsättningarna för kommande generationer.

Vi vill föra en politik där vi lever inom naturens ramar, med insikt om vårt djupa beroende av varandra. Vi vill vara en röst för dem som inte kan göra sina röster hörda. Denna gränslösa solidaritet kan uttryckas trefaldigt:
  • solidaritet med djur, natur och det ekologiska systemet
  • solidaritet med kommande generationer
  • solidaritet med världens alla människor
Runt om i landet bygger vi upp Gröna Seniorer och Gröna Seniorer Skåne är en del av MP Skånes organisation. Just nu bygger vi även upp lokala organisationer runt om i Skåne. Är du intresserad kan du t ex kontakta något av våra språkrör Anna-Maria Myszka-Gustavsson och Yngve Petersson.

Kontuppgifter till
Gröna Seniorer Skåne