Engagera dig

Du bestämmer själv hur du vill engagera dig.  Som medlem kan du delta i lokala aktiviteter men också i de distriktsmöten, kurser, seminarier och träffar MP Skåne anordnar. I kalendariet här nedanför kan du se när och var det händer. Läs också mer om hur du kan engagera dig via våra möten, utbildningar och nätverk under flikarna ovan. Här finns också information om hur du kan gå tillväga om du vill bli förtroendevald.

Kalendarium MP Skåne

Här finns datum för organisationens möten:

6 januari kl 16-19

Kandidatutfrågning och valmanifest - kom på träff om Europaparlamentsvalet

Valet till Europaparlamentet närmar sig med stormsteg. Den 15 december kommer valberedningens förslag på de tio översta namnen på Miljöpartiets lista till Europaparlamentsvalet att presenteras. Vilka som kommer stå på listan avgörs i en medlemsomröstning i februari. Under julen kommer MPs valmanifest till valet till Europaparlamentet vara ute på remiss. Alla medlemmar kommer kunna rösta och lägga förslag på detta fram till 7 januari. För att underlätta för medlemmarna att ta ställning till kandidaterna och valmanifestet ordnar MP Skåne och MP Lund en träff söndagen den 6:e januari. De toppkandidater som har möjlighet kommer att presentera sig och svara på frågor. Det blir också tillfälle att tillsammans diskutera valmanifestet, vrida och vända på förslagen, räta ut frågetecken och ta ställning.

Var: IOGTs lokal, Bantorget 5 i Lund

Vår politik för Skåne

På vår sida på mp.se/skane hittar du mer om vår gröna politik för Skåne. Vår politik för Skåne

Bli medlem!
Ditt engagemang behövs. Du kan själv välja hur aktiv du vill vara. Om du inte har möjlighet att vara aktiv just nu, så är vi tacksamma över att ha dig som medlem!
Läs mer om hur du kan bli medlem här
För medlemmar finns information på medlem.mp.se

Engagera dig!
läs mer på https://engagera.mp.se/

Funktionärswebben

Funktionärswebben ger stöd till dig som arbetar med att organisera verksamhet inom MP. Här hittar du allt ifrån grönt ledarskap och konflikthantering till hur du bäst ger stöd till förtroende valda eller organiserar ett medlemsregister och startar mp-mailadresser. Funktionärswebben finns på funktionar.mp.se.