Förtroendeuppdrag

Att bli förtroendevald
Alla medlemmar har möjlighet att bli förtroendevalda. Vi uppmuntrar våra medlemmar att nominera sig. Lediga uppdrag utlyses av styrelsen, bereds av valberedningen och tillsätts av distriktsmötet genom en nomineringsprocess. Uppdrag annonseras på medlemswebben samt i nyhetsbrevet som skickas ut via mail varje månad. Om du är intresserad av ett uppdrag, vet någon annan som vore lämplig, eller vill veta mer om vilka uppdrag som finns, kontakta oss på skane@mp.se

Att avsäga sig sitt förtroendeuppdrag
här kan du läsa mer om hur du går till väga om du behöver avsäga dig ett förtroendeuppdrag innan din mandatperiod är slut.
Politikerwebben
Politikerwebben är för dig som är aktiv politiker inom Miljöpartiet. Här hittar du information om uppdraget som politiker, kontaktinformation samt sidor för diskussion och samarbete. Här finns information om mandatperiodens fyra år, politiskt samarbete med andra partier och tips kring att förhandla, samarbeta och styra. Adressen till Politikerwebben är politiker.mp.se.