Gröna inspirationsdagar - forum för debatt och diskussion

Gröna Inspirationsdagar arrangeras 23 och 24 september i Medborgarhuset i Eslöv. Lördagen blir en dag med inspirationsföreläsningar, debatter och föredrag med inriktning mot valet 2018. Amanda Lind, Linnea Engström och Maria Ferm är klara, ett par av våra skånska riksdagsledamöter kommer att finnas på scen, liksom våra regionråd.  Vi kommer också att få lyssna på externa föredragshållare, bland annat läkaren Henrik Widegren (en av de lärde i Fråga Lund).

Söndagen blir en dag fylld av utbildningar som ska passa alla medlemmar - såväl nya som erfarna. Det blir flera parallella utbildningar, så att var och en kan välja sin nivå och sin inriktning bland grundläggande utbildningar, pass för förtroendevalda inom olika uppdrag och styrelseledamöter m.m. Söndagen avslutas med "Hur kan vi bäst bemöta populism och främlingsfientlighet?" föredrag med Anders Sigrell, professor i retorik. I år görs inspirationsdagarna i samarrangemang med Studieförbundet vuxenskolan.

ANMÄLAN
För att anmälan ska vara fullständig behöver vi också din inbetalning av anmälningsavgiften till bankgiro 3925815. Märk betalningen med "GrönInspiration" +ditt namn. 250 kr om du tillhör Skåne, 500 kr för övriga distrikt.
Flera lokalavdelningar står för anmälningsavgiften för sina deltagare. Stäm av med din lokalavdelning innan du anmäler dig!

KONTAKT
Har du frågor eller funderingar kring Gröna Inspirationsdagar? hör av dig till Emma Fager Malmström på MP Skåne! 0727344545 emma.fager.malmstrom@mp.se